Fietstocht langs de Elbe.

11 september 2019 - Dresden, Duitsland

Woensdag 11 september 2019

Het is heel mooi weer om te fietsen, dat doen we dan ook. Rond 12.00 uur  vertrekken en rijden dwars door een buitenwijk, naar de Elbe. Langs het stadion, heel groot en super modern, wel bijzonder voor zo’n laag spelende club, naar de oever  waar een mooi fietspad loopt.

We rijden 10 km langs de Elbe en nog steeds zijn we in Dresden, wat is hier veel rijkdom geweest en misschien nog wel, super veel kasteeltjes.

Het is druk op het fietspad, wandelaars, mountainbikers, racers, veel koppels, we vermoeden aan de fietsen te zien veel medelanders.

Onderweg zijn er veel punten waar je even kunt pauzeren. Daar hadden we niet op gerekend vandaar dat we een banaan en Yogi drink bij ons hebben. Echt Hollands, nog net geen koffie en brood.

We zien tot onze verbazing ook wijnvelden langs de oever.

We komen bij een prachtige brug, de Loschwitzer Brücke genoemd of te wel in de volksmond Blauwe brug vanwege zijn kleur.        Het is een Eiffelachtig bouwwerk.

Onder de brug is een groot restaurant en we laten ons een warme maaltijd brengen. Lekkere schnitzel en een stukje zalm, met pommes und beilagen.

Dan weer terug naar de camping.

Dit is ons laatste uitje naar Dresden, we hebben veel gezien, nog meer niet gezien, maar we zijn voldaan en willen richting het westen.

1. Wil Zeiers:
    11 september 2019
    Leuke verhalen
    Fijne thuisreis gewenst
  2. Geert Jan en Miny:
    Dankjewel Wil.

Zijn jullie al druk in de weer in jullie appartement ?
  3. Geert en Grietje:
    11 september 2019
    Fijne terugreis.
    Geniet van de terugweg.
    Er is nog zoveel te zien.🙋‍♀️🙋🏼‍♂️
  4. Geert Jan en Miny:
    Dankjewel en tot ziens
  5. Kleine Deters:
    12 september 2019
    Bij jullie voldaan gevoel, hebben wij de indruk. Genoten van jullie belevenissen.