Weimar

2 september 2019 - Weimar, Duitsland

2 september 2019

Weimar een groene stad met veel historie. In 1999 tot culturele hoofdstad gekozen. Een prachtige oude stad met  heel veel toeristen.

Door Goethe, Schiller, Herder en Wieland , werd Weimar samen met de componisten
Bach,  Liszt en Jugendstil kunstenaar van der Velde met de meesters van het Bauhaus een kunstoord.

We hadden het plan om naar het Bauhaus museum te gaan, maar aangezien in Duitsland op maandag bijna alles op het gebied  van musea is gesloten, hebben we de stad eerst grondig verkend.
We kwamen eerst uit op de Goetheplatz, waar tegenover een heel mooi Postkantoor is gevestigd.

We zijn op zoek gegaan naar een toeristen bureau, deze is gevestigd in een prachtig bouwwerk, vroeger was  dit het Stadhuis, gevestigd aan het  marktplein.
Naast het toerist bureau het mooie renaissance Cranachhuis, waar nu een theaterschool in is gevestigd. Het beeld Neptunus siert een mooie fontein op het marktplein op

We wandelen verder en komen het Rode Kasteel tegen, mooie renaissance versieringen aan de pui.

We vervolgen onze wandeling langs nog meer kronkelige straatjes, naar het Stads Kasteel, mooi liggend lang de Ilm.

Na een rustpauze wandelen we verder en zien we nog meer moois waar we ons de komende dagen op kunnen concentreren.