Bezoek aan Cascade in Kassel

26 augustus 2019 - Kassel, Duitsland

Zondag 25 augustus 2019

We gaan naar Kassel, onze tentburen, die in Guxhagen wonen, gaven ons fijne info hoe we moeten reizen naar de Cascade in het slotpark  Wilhelmshöhe.
We zoeken een station voor de tram, overstappen in Baunatalmitte. We stappen uit bij het prachtige Rathaus, die helaas schuil gaat achter hekken, de mogelijkheid voor een mooie foto is minimaal.
We stappen op de tram naar de Wilhelmshöhe allee, waar een bus ons naar de Wasserspiele in UNESCO-Welt Bergpark Wilhelmshöhe brengt.
Het eerste wat we zien is een 8 meter hoog koperen mannelijk beeld, Hercules, neergezet op een prachtig Classicistisch piramide bouwwerk van 70 meter hoog.
Hieronder start de Barokke Cascade. Met uitzicht vanaf platvormen waarvan sommigen 28.50 m hoog zijn.
De aanzet tot de bouw is gegeven door Karl von Hessen- Kassel, in midden 1600. Hij was zeer onder de indruk van Griekse bouwwerken die hij had gezien.

We lopen langs de platvormen op rotsachtige uitzichtpunten,  voor een blik op de Cascade, een waterval,  waar 750.000 liter water over de treden en door water bassins op verschillende hoogtes, 350 m naar beneden begint te lopen.
Een Duitser verteld ons dat het een ingenieus systeem is, het blijkt dat het water  zonder pompen omhoog gaat.
Echt de moeite waard, helaas de camera vergeten, hoe is het mogelijk.
We genieten met volke teugen, een prachtige plek, boven aan de Cascade, zien we hoe het water naar beneden loopt en de fonteinen starten.
Het is mega druk, het is een top attractie, alle nationaliteiten, gidsen met vlaggetjes, duizenden mensen zien er van het schouwspel genieten.

We blijven nog even, er is veel te zien in Kassel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bertha Jochum:
    26 augustus 2019
    Fijn dat het bevalt. Verdiend toch!
  2. Geert Jan en Miny:
    28 augustus 2019
    Lief😘
  3. Wil Zeiers:
    26 augustus 2019
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben.
    Wil
  4. Geert Jan en Miny:
    28 augustus 2019
    Dank Wil, Kassel is een prachtige stad.