Een warm bezoek aan Kassel.

26 augustus 2019 - Kassel, Duitsland

Dinsdag 27 augustus 2019

We laten ons weer door de tram naar Kassel brengen. We stappen bij het raadhuis uit en gaan even kijken of het toerist-bureau nog info heeft.  We hebben in Wilhelms Höhe al een boekje gekocht met de high light’s.
Vandaag komt het goed van pas.
Eerst wandelen naar het Friederich-plein, een groot plein in het midden van de stad met een uitzicht op het Fridericianum, een Kunsthal/museum, met werken van bekende kunstenaars, o.a, Chagall, Picasso, Klee.
We wandelen verder over het Friedrichplatz,  naar het vroegere rode paleis, met beelden op het dak, genaamd der Fremden, er is veel te zien op dit plein.
Via een prachtige  Allee komen we bij een uitzicht punt, echt geweldig om te zijn. Er hangen 2 grote lijsten waardoor de aan de overkant van de Fulda staande Oranjerie mooi gefotografeerd kan  worden.
Daarna bezoeken we een AOK Gezondheidscentrum waarin een geweldige trappenhuis  is gevestigd.
We mogen er niet zo maar in. Eerst een verklaring invullen dat we geen zakelijke bedoelingen hebben.
Wat  een top ervaring, jammer dat het zo warm is. Gelukkig is er een lift.
We wandelen dan een stukje langs het grote park maar besluiten eerst wat te drinken.
We lopen verder langs de nieuwe galerie, waar een koepel bij hoort, ondertussen passeren we nog veel moois,  we besluiten te stoppen en naar het Rathaus te gaan, om met de tram naar Hünstein, ons begin punt  van deze dag, te gaan, de auto in en op de camping een koel drankje en napraten.