Nog een stukje Kassel

29 augustus 2019 - Kassel, Duitsland

Donderdag 29 augustus 2019

De temperatuur lijkt iets lager te worden dan de afgelopen dagen, we besluiten nog een paar uurtjes naar Kassel te gaan. Kassel is een heel oude stad met prachtige architectuur, zowel oud als modern.

De tram brengt ons weer naar het Rathaus en we besluiten eerst een kiosk op te zoeken om een tramticket  te kopen.

De afgelopen dagen zijn we zwartreizigers geweest,  omdat al onze pogingen om in de tram een ticket te kopen mislukten.
We lopen dan naar de kleine Königsplatz, het plein is afgebakend door een ring van gebouwen en met druppelvormige beelden, met overal bankjes om te genieten, we denken dat het spuitmonden zijn met verlichting. Maar het werkt niet dus blijft de waarheid in het midden.

We gaan nu eerst naar het Fridericianum, waar 2 exposities zijn. Onderweg nog een betere foto ven het rode paleis waar een winkel in is gevestigd, we bekijken eerst de kleine mooie beelden van Ron Nagele. Klein en kleurrijk met onbegrijpelijke titels maar prachtig om te zien.                                                                                                                                                                                                                      Het gebouw straalt rust uit. Alles is in wit uitgevoerd en ruim op gezet. De suppoost loopt op badslippers voortdurend om ons heen.  Er zijn prachtige weerspiegelingen, mooi voor een foto.

Daarna zien we een ruimte met verschillende meubel stijlen van verschillende ontwerpers, bv. Bauhaus, Mies van der Rohe, een stijl die wij altijd al willen hebben als het niet zo duur was    Tijdens ons verblijf in het museum valt de regen met bakken uit de lucht.

We vervolgen onze weer zonnige weg langs de gevangenistoren en de Lutherse Martinskirche, de grootste kerk van Kassel,  het middelpunt van de stad, in 1364 werd begonnen met de bouw.                                                                                                                         We  zien bijna naast de kerk de Druselturm, een van de oudste bouwwerken van de stad, een onderdeel van de vestigingsmuur en het diende als gevangenis met de eerste verwarmde cellen van de stad.

We wandelen terug naar de Königsplatz en gaan het grote prachtige City Point binnen. We laten ons met de roltrappen naar boven brengen.  Een super modern gebouw met een prachtige vormgeving, moeilijk foto’s maken, maar toch geprobeerd.                            We bestellen ons een Thaise maaltijd en dan is het tijd om weer naar de tram te gaan.

Ons bezoek aan Kassel was een goed idee. Echt aan te bevelen.